Könyvadaptációs Book Tag

Újabb taggel érkezem, törlesztendő adósságaimat. Ezúttal a könyvadaptációs taggre tettem rá mocskos mancsomat. Bár erre formálisan nem vagyok kihívva, de már régen felírtam magamnak, hogy szeretném megcsinálni, és azután a cetli ott porosodott az íróasztalom fiókjában egészen a mai napig (képletesen szólva persze, mert az íróasztalom fiókja amúgy füstölőkkel van tele, nem papírokkal)



Különösen izgalmas ez a tag, mert imádom a filmeket. Sok könyv került úgy a kedvenceim közé, hogy megnéztem a belőle készült filmet, és utána kedvet kaptam az olvasáshoz, így aztán az adaptációk egy jól berendezett, takaros és napos csücskében dekkolnak a szívemnek:)

Lássunk is neki! 


1. Mi a legutóbbi könyvadaptációs film, amit láttál?

Jurassic World~~ Na, jó, ez szigorú értelemben véve nem adaptáció, de mivel karácsonykor olvastam a könyvet, ezért most úgy vesszük, hogy az. És különben is, dinók embereken nyammognak. Tök ugyanaz. Mi az hogy más a sztori? Volt sztori? Excuse me, nem találtam, lefoglaltak az embereken nyammogó dinók. *____*




2. Melyik filmből készült könyvet szereted a legjobban?

Filmkönyvek, hm... Ez egy nehéz kérdés. Nem sokat olvastam, és azok is rosszak voltak. Ami most így hirtelen beugrik az a Valerian, ami szerintem kínosan alulszerepelt. Nem adott semmi többet, mint a forgatókönyv, pedig amilyen kevés érzelmet a színészek a vásznon villantottak, nem lett volna nehéz több mélységet adni a sztorinak. Ezért is vettem meg. És csalódtam.



3. Melyik közelgő könyvadaptációt biztosan nem fogod megnézni?

Sötét elmék. Egyszerűen érzem a bukta szagát a levegőben. Mint az 5. hullámnál. Nem lesz végzetesen szar, de pont annyira, hogy még egy léket üssön a young adult adaptációk amúgy is süllyedő hajójának falán. Remélem, nem ez lesz a kegyelemdöfés.



4. Melyik könyvadaptációt nem akarod ismét megnézni?

Percy Jackson. Se az első részt nem akarom többet látni, se a másodikat. Különösen rossz a viszonyom ezekkel a szemetekkel, mert majdnem nem olvastam el az első miatt a könyvet, ami azóta az egyik kedvenc sorozatom.

5. Van olyan könyv, amit már olvastál, de az adaptációját még nem láttad?

Lehet, de ha van, nem tudok róla. Talán az Időtlen szerelem trilógia második és harmadik része. Már az első sem tetszett, és német és fura. (De őszintén szólva csak feltételezem, hogy van második és harmadik rész, mert nem néztem utána)



 6. Van-e olyan film, amit láttál, de a könyvét nem olvastad?

Igen, pont a hétvégén néztem meg a Ready Player One-t. Nagyon el akartam olvasni a könyvet, de egyszerűen nem jutottam el odáig, és nem bírtam magammal. Amúgy tök jó volt... Most jut eszembe, hogy van az az Alex Petiferes film is. A negyedik? Ez a címe? Tudjátok a fénylő kezű UFOs, a tetovált fejű Voldemortokkal. Nem csinált kedvet a könyvhöz.



7. Szerinted melyik az a könyvadaptáció, ami teljesen eltér a könyvtől?

A vándorló palota. Imádtam azt a filmet. Vagy négyszer láttam a moziban, de azt kell, hogy mondjam, a könyv sokkal jobb, és több értelme van. A filmben még mindig vannak részek, amiket nem értek. Egymástól függetlenül tök élvezhető mindkettő, mindkettőt nagyon tudom ajánlani.

8. Volt olyan, hogy kimentél a moziból, mert egy könyvadaptáció annyira rossz volt?

Az Egy gésa emlékiratairól majdnem, de őszintén szólva még sosem mentem ki moziból, ahhoz túl drága a jegy, szóval...


9. A könyvet szereted előbb olvasni, vagy inkább megnézed előbb a filmet?

A könyvet. Ezért nem láttam még A marsit sem. A könyvnek a 120. oldala körül járok, de egyszerűen nem jutok a végére. Nem azért mert rossz, hanem mert épp nincs hozzá hangulatom, és ilyenkor hajlamos vagyok félretenni a könyveket későbbre.

10. Milyen magas a filmmel kapcsolatban az alkalmazkodó képességed?

Elég magas. Amíg korrektül átjön a sztori, és a szíve a helyén van, addig nincs bajom. Mondjuk, ez nyilván attól is függ, mennyire kötődöm a történethez.

11. Dühít, amikor a filmben totál másként néznek ki a szereplők, mint a könyvben?

Csak akkor, ha a sztori szempontjából lényeges.Pl Annabeth barna haja nem érdekelt, az a film nem ettől volt elcseszett, hanem ettől teljesen függetlenül.


12. Van-e olyan adaptáció, ahol szerinted a könyv ezerszer jobb?

Majdnem mindig a könyv a jobb. Kivéve az Átkozott boszorkák. Bárkivel megverekszem, aki szerint abból a sztoriból jobb a könyv.

13. Mondj egy olyan könyvet, amiből még nem készült film/sorozat, de te nagyon szeretnéd, ha lenne!

Ó, annyi ilyen van! Rick bácsi bármelyik sorozata ide sorolandó. Nagyon szívesen látnák például az Olimposz hőseiból egy animációs sorozatot. Szeretném végre látni a Hollófiúkat is sorozat formájában, és a Viszályt is megnézném egész estés formában.



 .
THE END
.

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a tagget. Ha eljutottál idáig, érezd magad megtaggelve, és nyugodtan hivatkozhatsz rám, hogy én, csakis én voltam az a gonosz, aki rád rakta ezt a nehéz terhet:) Ha pedig kitöltöd te is a tagget, hagyj nekem egy linket kommentben, hogy el tudjam olvasni!:)


Könyvadaptációs Book Tag Könyvadaptációs Book Tag Reviewed by April Faye on 20:00 Rating: 5

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.