Mi a fene történik a világban? - A James Dashner, Jay Asher ügy

James Dashner

Újabb és újabb zaklatási ügyek pattannak ki világszerte, amióta tavaly meglökte valaki azt a bizonyos első dominót, de ezúttal nem színészek és rendezők a történetek szereplői, hanem írók. Pontosabban két író, az Útvesztő szerzője James Dashner, és a Tizenhárom okom volt írója Jay Asher.

A botrányt egy komment robbantotta ki a School Library Journal nevű újság honlapján. A kommentet író hölgy azt állította, hogy James Dashner szexuálisan zaklatta őt, majd állításához mások is csatlakoztak. A történet szerint James Dashner azt ígérte a fiatal írónőnek, hogy mentorálja, a hóna alá nyúl, dicsérte a művészetét, és bátorította a karrierjében, végül kiderült, hogy egészen más céljai voltak a kedveskedéssel, és amikor a nő kategorikusan visszautasította, megszakadt közöttük minden kapcsolat. Később más fiatal írónők is bevallották, hogy ugyanígy jártak a szerzővel.

A napokban James Dashner kiadója és ügynöksége is felmondta vele a szerződést.

Jay Asher és felesége


Ugyanígy járt Jay Asher is. Habár a hivatalos nyilatkozatok szerint az őt vádoló hölgyekkel közös megegyezésen alapuló viszonya volt, ami nem ért szép véget, és a mostani vádak egy bosszúhadjárat részei. Az író tagadja, hogy zaklatott volna bárkit is, de a szóban forgó hölgyek az eset idején házasok voltak, ahogyan ő is.

James Dashner három napja az alábbi közleményt posztolta a twitterén:

"Az elmúlt napokat azzal töltöttem, hogy átgondoltam, mit tettem, és mélyen magamba néztem. Pár dolog, amit rólam mondtak, sokkolóan hatott rám, és az első ösztönös reakcióm a védekezés volt. De az is eszembe jutott, hogy milyen jó dolog, hogy ez a rengeteg nő most elő lépett ennek a fontos mozgalomnak a részeként, hogy párbeszédet kezdjenek a könyvkiadásban tapasztalható szexuális zaklatásról és diszkriminációról. Beszélgettem olyan barátokkal is, akik mélyen benne vannak a #metoo és a #timesup kampányokban. Hiszek abban, hogy minden áldozatot meg kell hallgatni, és én készen állok, hogy meghallgassam őket. Az elmúlt néhány napot arra szántam, hogy megvizsgáljam, vajon én is része vagyok-e a problémának. Azt hiszem, igen. Nem tartottam tiszteletben, és nem értettem teljesen a határokat és a hatalmi dinamikákat. Őszintén mondhatom, hogy sosem akartam senkit megbántani. De őszintén bocsánatot kérek azoktól, akiket érintett ez az ügy. Minden kritikát és vádat nagyon komolyan veszek, és segítséget fogok kérni, hogy megbirkózhassak velük. Köszönöm, hogy meghallgattatok."

Ti mit gondoltok erről a dologról? A pokol hanyadik bugyrába száműzzük őket?
Mi a fene történik a világban? - A James Dashner, Jay Asher ügy Mi a fene történik a világban? - A James Dashner, Jay Asher ügy Reviewed by April Faye on 2:00 Rating: 5

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.